Thursday, August 19, 2010

pengenalan kepada peralatan khemah


Tanggal 13 ogos lalu, satu perjumpaan kelab rekreasi part 1 telah diadakan di kafeteria pusat renang UiTM 
Shah Alam. Kali ini, saya datang bersendirian kerana Hanafi Soid pergi menyaksikan filem the Last Airbender dengan Kamsan dan Rahman(Man). 
pada mulanya, saya sangat bimbang kerana tak tahu jalan ke sana...hasil pertanyaan dan kredibiliti muka tak malu saya(ahaha!), saya berjaya mengesan lokasinya.
nampaknya kelas telah bermula...kelihatan encik Muiz sedang menerangkan peralatan khemah kepada rakan-rakan. kami disuruh mengangkat barang khemah yang dibawa sambil menunjukkannya kepada encik Muiz dan rakan sekelas..saya membawa sekotak mancis dan sebilah gunting..agak melucukan kerana benda ini bukan perkara asas dalam berkhemah...da juga yang hanya membawa garpu dan sudu...hihihi
menurut encik Muiz, berikut merupakan peralatan-peralatan asas yang perlu dibawa:

  • sleeping beg
perkara paling asas yang perlu ada
terdapat pelbagai jenama dan saiz di pasaran 
namun, ciri2 terbaik utk sleeping beg ialah keselesaan dan kemampuan untuk memanaskan badan kita

  • helmet
fungsi asasnya bertujuan untuk melindungi kepala daripada kecederaan...

Waterproof Binoculars
binoculars
swiss army knife




No comments:

Post a Comment